Isuzu D-Max vestigt nieuw zuinigheidsrecord door op één tank van Bangkok naar Singapore te rijden.

D-Max legt 1.809 km af met één tankinhoud van 76 liter, gemiddeld verbruik van 4,2 liter.

Een konvooi van vier Isuzu D-Max heeft een nieuw verbruiksrecord gevestigd door met één tank van Bangkok naar Singapore te rijden. Het nieuwe record verpulvert meteen het resultaat van de vorige zuinigheidsrit toen de D-Max het 1.600 km lange traject aflegde tussen Bangkok en Melaka.

Het konvooi van vier voertuigen bestond uit verschillende versies, allemaal 4x4 versies weliswaar maar met een mix van manuele en automatische transmissies. Na een tankbeurt aan een regulier tankstation werd de vuldop verzegeld en kon de reis starten. 1.809 km lang reden de D-Max wagens niet sneller dan 80 km/u (dat is overigens de snelheidslimiet in Thailand). De airco functioneerde normaal.

De trip startte aan een Isuzu dealership in Bangkok en werd nauwkeurig gemonitord door de AAM, de Automobile Association of Malaysia. Een officiële vertegenwoordiger heeft ook vastgesteld dat de wagens aan de standaard-specificaties van de constructeur voldeden.

Minder dan 4,2 liter diesel gemiddeld

Door de 1.809 km te overbruggen met één enkele tank, hebben alle wagens maximum 4,2 liter diesel verbruikt. Wellicht zelfs nog iets minder, aangezien geen enkele van de wagens stil is gevallen en er zeker nog een restant aan brandstof in de tank zat. Deze opvallende prestaties bewijst dat de moderne twin-turbo dieselmotor van de Isuzu D-Max heel erg zuinig met brandstof omspringt.

Over Isuzu Nederland Newsroom

Isuzu is de oudste Japanse dieselmotor-constructeur en de grootste producent ter wereld van zware en middelzware bedrijfsvoertuigen. Van het vorige model D-MAX werden meer dan 2 miljoen exemplaren wereldwijd verkocht. Isuzu aarzelt dan ook niet om 5 jaar garantie en assistentie aan te bieden op de D-Max. D-Max is de enige pick-up op de markt die voor álle 4WD-uitvoeringen 3,5 ton trekvermogen koppelt aan 5 jaar garantie, ongeacht de koetswerkuitvoering. Isuzu Benelux is de exclusieve invoerder van het merk in 4 landen (België, Nederland, Luxemburg en Polen). Het bedrijf maakt deel uit van de Belgische Alcopa-groep.

Press relations can go to:

www.isuzu.presscorner.be for the Belgium general press
www.isuzu.presscorner.lu for the Luxembourg general press
www.isuzu.presscorner.nl for the Dutch general press

Isuzu Nederland Newsroom
Isuzu Benelux