Isuzu Experience day: wellicht het grootste pick-up evenement in Europa

De vertrouwde Isuzu Experience Day vond dit jaar plaats op zondag 4 juni in Loon op Zand (NL).

Isuzu Benelux, de officiële invoerder van het Japanse merk in België, Nederland, Luxemburg en Polen, organiseerde al voor de 4de keer de populaire Isuzu Experience Day. ’s Morgens reden er opvallend veel kolonnes pick-ups in de richting van Loon op Zand. Ruim 3.207 ingeschreven deelnemers met meer dan 986 pick-ups verzamelden voor het wellicht grootste pick-up evenement in Europa. Het werd naar goede gewoonte een zonnige dag vol avontuur, animatie en gezelligheid voor liefhebbers van pick-ups en/of terreinrijden. ​

Voor deelnemers was het dé gelegenheid bij uitstek om de verschillende versies van de Isuzu D-Max pick-ups uit te testen bij het 4x4-rijden op een schitterende locatie. Daarnaast konden deelnemers een extreme remtest ervaren met de ijzersterke D-Max en een last van 3,5 ton aan de trekhaak. Ideaal dus om de capaciteiten van de D-Max op vlak van professioneel gebruik én veiligheid te ontdekken. Verder waren er nog andere activiteiten voorzien zoals een rijtest met alcoholbril op, uitdagende pick-up behendigheidsproeven, stand-up paddle of suppen, tocht met supersnelle rib boot, segway, quad, trial, deathride, klimmuur, … ​ Veel deelnemers genoten er zichtbaar van om over het strand te rijden doorheen het water. Het leverde spectaculaire beelden op, maar ook enkele nummerplaten die op het meer ronddreven omwille van té enthousiaste ritjes door het water. Tot slot kon er ’s avonds gezellig worden nagepraat tijdens een barbecue op de tonen van een swingende coverband.

Het enthousiasme van de deelnemers om de nieuwe Isuzu D-Max uit te testen was erg groot. Vaak vonden ze de 4x4 rit van 20 minuten te kort. Team Isuzu moest dan ook vaak de nodige overredingskracht aan de dag leggen om deelnemers te overtuigen uit één van de ter beschikking gestelde Isuzu D-Max’en te komen. Om die reden besloot Isuzu - in samenwerking met de ISUZU verdelers - om alle deelnemers van de Experience Day uit te nodigen voor een vrijblijvende testrit van zo maar eventjes 24u.

Isuzu Benelux is niet bang om te tonen wat de Isuzu D-Max allemaal kan. Door daarnaast een testrit van 24u aan te bieden, krijgen de deelnemers van de Experience Day de mogelijkheid om de nieuwe Isuzu D-Max gedurende 24u uit te proberen in hun eigen omgeving. Verder wordt de betrouwbaarheid van de Isuzu D-Max onderstreept met een indrukwekkende garantie van 5 jaar of 200.000 km. Gezien het utilitaire karakter van de D-Max (de wagen wordt overigens altijd als fiscaalvriendelijke bedrijfswagen ingeschreven) een sterk argument ! ​

Over Isuzu Nederland Newsroom

Isuzu is de oudste Japanse dieselmotor-constructeur en de grootste producent ter wereld van zware en middelzware bedrijfsvoertuigen. Van het vorige model D-MAX werden meer dan 2 miljoen exemplaren wereldwijd verkocht. Isuzu aarzelt dan ook niet om 5 jaar garantie en assistentie aan te bieden op de D-Max. D-Max is de enige pick-up op de markt die voor álle 4WD-uitvoeringen 3,5 ton trekvermogen koppelt aan 5 jaar garantie, ongeacht de koetswerkuitvoering. Isuzu Benelux is de exclusieve invoerder van het merk in 4 landen (België, Nederland, Luxemburg en Polen). Het bedrijf maakt deel uit van de Belgische Alcopa-groep.

Press relations can go to:

www.isuzu.presscorner.be for the Belgium general press
www.isuzu.presscorner.lu for the Luxembourg general press
www.isuzu.presscorner.nl for the Dutch general press

Isuzu Nederland Newsroom
Isuzu Benelux